dijous, 6 de desembre del 2007

Milà, Barcelona i la singularitat aeroportuaria

...i de Madrid a Itàlia, perque allà el futur del sector aeri també està donant molt a parlar...i és que s'espera una solució per als problemes d'Alitalia de la mà d'un nou propietari, el problema és que depenent de com es reestructuri la companyia segurament una de les dues bases (Roma o Milà) concentrarà tota l'activitat de la companyia i per ara sembla que Roma té les de guanyar.

Evidentment al Nord d'Itàlia creuen que seria absurd eliminar les connexions intercontinentals des de Milà, que al cap i a la fi, és la capital econòmica del país. En contra seva tenen el fet que el tràfic aeri a Milà està dividit entre dos aeroports i tots dos tenen problemes de localització, d'accesos i de dimensió (parlo en base a tercers i a comentaris d'amics italians, ja que jo personalment no hi he estat) i també la seva proximitat a altres hubs europeus importants, com Munich, que estan ben connectats amb les riques ciutats del Nord d'Itàlia i, obviament, el fet de no ser la capital (sona familiar?) en un estat unitari i bastant centralitzat com l'italià. A més molt possiblement al final la decisió sigui política, ja que l'estat és el principal accionista i qui ha de vendre les accions. Milà podria aviat passar a encapçalar, fent companyia a Barcelona, el ranquing de les ciutats europees més grans desprovistes de vols intercontinentals i que no són la base de cap companyia aeria gran.

1 comentari:

Anonim ha dit...

Hola Miquel,
ja veig que els temes referents a les aerolínies t'agraden molt :)!! Per cert, jo sóc una de les que ha fet vols intercontinentals via Milà..i i la veritat és que a l'aeroport li queda encara una mica per millorar :)
Res, t'animo perquè ens segueixis posant el dia en aquestes qüestions!
Molta sort i fins aviat